YES, FASHION! – The biker jacket

Posted on Apr 25, 2014 in Blog

Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterPin on Pinterestshare on TumblrShare on LinkedInEmail to someone

 

Biker

When I was in Australia something shocking happened to me: I broken my biker jacket. Panic. I don’t know how it works for you, but for me there are a few items that I have from a very long time and which I feel just mine. Maybe they don’t have anything special, nor they belong to a wellknown designer, but somehow they represent me 100%.

Once back in Rome, I started my research for the substitute, and it was not at all an easy mission. But I am really stubborn and after going around several shops many times, I finally found it! The winner was a jacket by Talco, a biker model that suits perfectly my needs with a rock and feminine touch.

Here are my tips to be the coolest girl wearing the biker:

1. For a casual look, wear your jacket with a basic t -shirt, jeans and (oooh I love them) a pair of stiletto for a sexy allure
2 . I like the contrast with a dress, short or long, tight or with a most romantic fluffy texture. The point is… it must be ultra-feminine!
3 . Mix accessories that match the male/female style. Yes to bags (any kind but I prefer smaller ones) and tiny belts, big earrings or necklaces.
4: Tie your hair up in a bun, draw a thin line of eyeliner and put a strong lipstick on your fabulous lips!

***

Quando ero in Australia è successa un evento per me scioccante: la mia giacca di pelle si è rotta. Ero disperata. Non so per voi, ma per me ci sono alcuni capi di abbigliamento che ho da un’infinità di tempo e che sento semplicemente “miei”. Magari non hanno nulla di particolare, nè sono di un designer conosciuto, ma in una qualche maniera ci rappresentano al 100%.
Tornata a Roma è iniziata la ricerca per sostituirla, e non è stata affatto una missione semplice, ma dopo diversi giri in lungo e in largo finalmente ce l’ho fatta! La vincitrice è stata la giacca della Talco, un modello biker che si adatta perfettamente alle mie esigenze: rock e femminile contemporaneamente.

Ecco alcuni consigli per essere favolose con indosso la biker:

1. Per un look casual abbinatela ad una t-shirt basic, jeans e ai piedi (ooooh quanto li adoro!) un paio di stiletto per un allure sexy
2. Mi piace particolarmente il contrasto con un vestito, corto o lungo, aderente o dalla texture vaporosa e leggera per le più romantiche. L’importante è che sia iperfemminile
3. Abbinate degli accessori che fondano i due stili maschile/femminile. Sì quindi a piccole cinture e borse (di qualsiasi tipo ma io le preferisco piccole), grandi orecchini o collane.
4: Raccogliete i vostri capelli in uno chignon alto, disegnate una linea di eyeliner e mettete un rossetto dal colore acceso sulle vostre meravigliose labbra!

 

– Chiara of The Blonde Salad is wearing a fabulous outfit during Milan Mercedes Benz Fashion Week.
– Fab Street Style via Marie Brewer on Pinterest
– Muubaa Leather Biker Jacket at Free People Clothing Boutique

GiaccaTalco Samples

Leave a Reply