LONDON HOUSE

Posted on Oct 28, 2014 in Blog, Graphic Design, Illustration, Travel

Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterPin on Pinterestshare on TumblrShare on LinkedInEmail to someone

Manuela's business cards 1

It’s official and still a bit strange to say but I moved to London!
I know, it’s already been one month and a half since I am here… where’s the big change then? Now is getting more real: I found a place in West London and I’m ready to live my personal UK dream. My state of mind changed in the last few days: in a first moment I was depressed and I missed my friends and family. I felt alone all the time and too small for this big city. I seriously considered to come back to Rome and give up. Then, one day, I woke up telling to myself: ‘Why are you reacting like this? You are in one of the most incredible cities of the world, doing what you love and with tons of opportunities in front of you: you MUST be happy!!!’

So now I am super excited and still a bit scared at the same time. But I have a plan and I am running my own activity as a freelance illustrator and graphic designer. I ordered some business cards with my new UK number on MOO and they arrived after just 5 days! When I was in Rome I was usual to wait 3 or sometimes 4 weeks: but since I am here in the UK the shipment time is faster of course. You can see the cards in the pictures: they are lovely, isn’t it?

For any enquires you can also contact me via email at contact@manueladesimone.com… commissions are now open!

Wish me good luck!

E’ ufficiale, è ancora un po’ strano da dire ma mi sono trasferita a Londra!

Lo so, è ormai un mese e mezzo che che sono qui… Qual è il cambiamento quindi? Ora è tutto più reale: ho preso una casa a West London e sono pronta a vivere il mio personale sogno inglese. Il mio stato mentale è cambiato nel corso di questi ultimi giorni: in un primo momento mi sentivo triste e spaesata in una città così grande, mi mancavano i miei amici e la mia famiglia e stavo considerando seriamente la possibilità di tornare a Roma e rinunciare. Poi, un giorno, mi sono svegliata e mi sono detta: ‘ stai reagendo così? Sei in una delle città più incredibili del mondo, stai facendo quello che desideri e che ami con migliaia di opportunità che ti aspettano: tu DEVI essere felice!!!’

Così ora sono super entusiasta e comunque sempre un pò spaventata allo stesso tempo. Ma ho un piano e sto esercitando la mia attività di libera professionista come illustratrice e grafica. Ho ordinato su MOO i biglietti da visita aggiornati con il numero di telefono UK e invece che aspettare 3 o 4 settimane come quando ero a Roma, sono arrivati dopo solamente 5 giorni! Potete vederli nelle foto che ho messo: non sono bellissimi?

Per ogni informazione o richiesta di collaborazione potete contattarmi via email a contact@manueladesimone.com … sono disponibile per nuovi lavori!
Fatemi un grosso in bocca al lupo!

 

Manuela's business cards 2
A corner of my new studio :)

A corner of my new studio 🙂

1 Comment

  1. Get inspired by the streets of Berlin | Manuela De Simone Studio
    7 April 2017

    […] Singapore, Bali, Perth and London, my home is Berlin […]

    Reply

Leave a Reply